FAQ dla Klientów Sygnanet
Dotyczące rejestracji i logowania w systemie
Jak rozpocząć rejestrację w systemie Sygnanet?
Wejdź na stronę https://app.sygnanet.pl/pl/user/register, wybierzodpowiedni kanał (wewnętrzny dla firm i organizacji, zewnętrzny dla OrganówPublicznych) i postępuj zgodnie z trzema krokami:
a) podaj e-mail odbiorcy zgłoszeń (na podany adres otrzymaszlink aktywacyjny),
b) uzupełnij dane odbiorcy i ustal swoje hasło do logowaniado systemu i odszyfrowywania zgłoszeń
c) uzupełnij dane firmy i ustal adres strony do przyjmowaniazgłoszeń (link do formularza sygnalisty/zgłaszającego).
Czy mogę użyć tego samego adresu e-mail do rejestracji kanału wewnętrznego i zewnętrznego?
Nie. Dla każdego kanału należy użyć innego adresu e-mail.Np. Twojego adresu email dla zgłoszeń wewnętrznych i aliasu dla zgłoszeńzewnętrznych (jeżeli Twój adres email to imie.nazwisko @nazwaorganizacji.pl, toalias to imie.nazwisko+zew@nazwaorganizacji.pl).
Co to jest alias?
Alias to specjalna wersja Twojego adresu e-mail, którapozwala rozróżnić wiadomości bez konieczności zakładania nowego konta. Aliastworzysz dodając znak "+" oraz dodatkowe słowo przed znakiem"@". Na przykład: jeśli Twój e-mail to imie.nazwisko@nazwaorganizacji.pl,możesz utworzyć alias imie.nazwisko+wew@nazwaorganizacji.pl. Wiadomości wysłanena alias trafią na Twoje podstawowe konto. Nie ma potrzeby, aby alias tworzyłdla Ciebie ktoś z Twojego działu IT. Wystarczy postępować według naszychwskazówek.
Nie. System jest kryptograficzny i nie umożliwiaprzypomnienia ani zmiany hasła. Hasło należy przechowywać w bezpieczny sposób.Możesz je zapisać w managerze haseł lub zabezpieczyć fizycznie w firmowymsejfie.
Dane pierwszego odbiorcy zgłoszeń (imię i nazwisko, adrese-mail) oraz dane firmy takie jak jej nazwa, adres, NIP czy numer telefonukontaktowego.
Czy system Sygnanet spełnia wymagania ustawy o ochroniesygnalistów?
Tak. Zarówno kanał wewnętrzny jak i zewnętrzny sąprzystosowane do wymagań ustawy (zapewniają pełną poufność tożsamościsygnalistów, umożliwiają zgłoszenia anonimowe oraz prowadzenie rejestru zgłoszeń).Kanał zewnętrzny umożliwia także tworzenie sprawozdań do Rzecznika PrawObywatelskich.
Wejdź na https://app.sygnanet.pl/pl/user/login i wpisze-mail oraz hasło ustalone podczas rejestracji.
Tak, kolejnych użytkowników dodajemy już w panelu odbiorcy wzakładce „Użytkownicy”. Każdy użytkownik ma swój login i hasło.
Co jeśli zapomnę hasła do systemu?
Nie ma możliwości jego odzyskania, dlatego pamiętaj abyodpowiednio je zabezpieczyć (manager haseł, fizyczne zabezpieczenie hasła wsejfie). Każdy klient otrzymuje co najmniej dwa dostępy do systemu. Wartowykorzystać drugą licencję, aby utworzyć użytkownika o takich samychuprawnieniach, jak nasze, aby mógł on pełnić funkcję użytkownika awaryjnego,który w razie potrzeby, zaloguje się do systemu, usunie użytkownika, któryutracił hasło, doda go ponownie i przywróci mu dostępy do zgłoszeń.
Czy formularz zgłoszeniowy może być łatwo powiązany z mojąorganizacją?
Tak, w tym celu należy w adresie strony do zgłoszeń użyćnazwy organizacji. Na formularzu możesz też dodać logo.
Jakie hasło ustalić do systemu Sygnanet?
Hasło powinno być silne i bezpieczne, ponieważ służy zarównodo logowania do panelu odbiorcy, jak i do odszyfrowywania treści zgłoszeń.Zapamiętaj je lub bezpiecznie zapisz – Sygnanet nie umożliwia przypomnienia anizmiany hasła.
Jakie uprawnienia otrzymuje użytkownik, który rejestrujeorganizacje w systemie?
Pełne, tj. Głównego Odbiorcy Zgłoszeń, Odbiorcy Zgłoszeń iAdministratora jednocześnie.
Czy mogę zmienić uprawnienia użytkownika, któryrejestruje organizację w systemie?
Tak. Dodaj drugiego użytkownika i nadaj mu role GłównyOdbiorca Zgłoszeń, Odbiorca Zgłoszeń i Administrator. Gdy nowy użytkownikzaloguje się do systemu, może zmienić uprawnienia osoby, która rejestrowałaorganizację, a nawet usunąć ją z systemu.
Dotyczące użytkowników
Kto ma dostęp do zakładki „Użytkownicy”?
Dostęp do zakładki „Użytkownicy” mają tylko Główny Odbiorca Zgłoszeń i Administrator.
Główny Odbiorca Zgłoszeń, Odbiorca Zgłoszeń, Administrator i Audytor.
Główny Odbiorca Zgłoszeń ma dostęp do wszystkich zgłoszeń, może je odszyfrowywać, zmieniać status, korespondować z sygnalistą, zarządzać kategoriami i użytkownikami (ale nie może usuwać użytkowników).
Odbiorca Zgłoszeń widzi zgłoszenia tylko z przypisanych kategorii, może zmieniać ich status, korespondować z sygnalistą oraz procedować inne zgłoszenia udostępnione mu przez Głównego Odbiorcę na poziomie wybranego zgłoszenia.
Administrator zarządza ustawieniami, użytkownikami i kategoriami. Może usuwać użytkowników, ale nie ma dostępu do treści zgłoszeń ani żadnych zakładek dotyczących zgłoszeń.
Kliknij „dodaj” w zakładce „Użytkownicy”, wprowadź imię, nazwisko, adres e-mail oraz przypisz rolę. Nowy użytkownik otrzyma e-mail aktywacyjny i ustala swoje hasło do panelu i odszyfrowywania zgłoszeń (to jest to samo hasło).
Tak. Możesz edytować uprawnienia użytkownika w zakładce „Użytkownicy”.
Tak. Możesz zablokować użytkownika bez konieczności usuwania go z systemu. Zablokowany użytkownik traci dostęp do panelu (nie może się zalogować) na czas blokady.
Tak. Użytkownika może usunąć Administrator (ale nie Główny Odbiorca Zgłoszeń).
Tak. W zakładce „Użytkownicy” możesz sprawdzić wszystkie wykonane przez niego akcje i historię tego użytkownika.
Link aktywacyjny jest aktywy przez 24 godziny. Po tym czasie należy zaprosić użytkownika do systemu ponownie.
Czy jeden użytkownik może mieć kilka ról w systemie?
Tak. Jeden użytkownik może pełnić więcej niż jedną rolę (np. Główny Odbiorca Zgłoszeń i Administrator jednocześnie).
Nie. W przypadku zmiany adresu e-mail użytkownika należy go usunąć i dodać ponownie z poprawnym adresem.
Nie. Po dodaniu użytkownika należy mu przypisać dostęp do wybranych zgłoszeń na poziomie każdego zgłoszenia.
Nie. Blokowanie użytkownika jedynie uniemożliwia mu logowanie i dalsze działania. Historia jego wcześniejszych operacji pozostaje w systemie.
Tak. Audytor ma wgląd we wszystkie zgłoszenia w systemie (od momentu dodania go do systemu), ale nie ma możliwości ich procedowania.
Tak, Audytor potrzebuje osobnej (dodatkowej licencji) – jeśli wyczerpałeś licencje, dostępne w Twoim planie abonamentowym.
Nie, tylko do tych, które wpłyną do systemu po aktywacji jego konta.
Nie, tylko do zgłoszeń, które wpłyną do systemu z tej kategorii po aktywacji jego konta.
Należy go usunąć z systemu, dodać ponownie, a następnie nadać uprawnienia do zgłoszeń, do których miał dostęp przed usunięciem.
Nie, tylko do zgłoszeń z tych kategorii, które zostały mu przypisane (od momentu dodania go do systemu.
Należy mu udostępnić wybrane zgłoszenia na poziomie zgłoszeń. Dopóki tego nie zrobimy, odbiorca zgłoszeń nie ma dostępu do żadnego zgłoszenia w systemie.
Dotyczące ustawień (w tym edycji formularza)
Kto ma dostęp do zakładki „Ustawienia”?
Tylko Główny Odbiorca Zgłoszeń i Administrator.
Wybrać typ formularza zgłoszeniowego (anonimowy, opcjonalny, z dodatkowymi polami), dodać logo organizacji do formularza, ustawić stopkę organizacji na pobieranych dokumentach, włączyć lub wyłączyć logowanie dwuetapowe (2FA).
Formularz anonimowy, formularz opcjonalny (sygnalista sam decyduje, czy uzupełni dodatkowe pola), formularz z dodatkowymi polami widocznymi od razu.
Tak. Możesz edytować tytuł formularza, jego opis, informacje dla zgłaszającego i nagłówek oraz dodać różne pola, takie jak pole standardowe, pole wyboru, test, link, listę czy plik.
Nie, system pozwala na utworzenie jednego formularza.
Możesz je rozdzielić dodając odpowiednie kategorie (patrz FAQ dotyczące kategorii) i automatycznie kierować zgłoszenia do odbiorców zgłoszeń przypisanych do danej spółki.
Standardowe pola tekstowe (np. imię, e-mail), pola wyboru (checkboxy), stałe teksty i instrukcje, odnośniki (linki), listy rozwijane, załączniki (pliki do pobrania).
Kliknij „Dodaj nowe pole”, skonfiguruj je odpowiednio (np. czy pole ma być obowiązkowe) i zapisz zmiany.
Tak. Możesz to zrobić metodą „przeciągnij i upuść” (drag-and-drop).
W zakładce „Ustawienia” wybierz opcję „logo firmy” i wgraj plik graficzny.
Wejdź w „Ustawienia” > „Stopka PDF” i edytuj dostępne pola.
W zakładce „Ustawienia” zaznacz „Włącz logowanie dwuetapowe” i zapisz zmiany. Kod uwierzytelniający będziesz otrzymywać na e-mail.
Czy aktywacja 2FA obowiązuje wszystkich użytkowników?
Tak. Logowanie dwuetapowe włącza się dla każdego użytkownika, który ma dostęp do panelu.
Tak. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia formularza w zakładce „Ustawienia”.
Nie. Zmiana ustawień formularza dotyczy tylko nowych zgłoszeń.
Tak. Możesz edytować treść pola lub jego ustawienia w dowolnym momencie.
Nie. Możesz edytować pole lub usunąć je na stałe.
Tak. Pola możesz łatwo przestawiać metodą „przeciągnij i upuść” (drag-and-drop).
Nie. Przy dodawaniu lub edycji pola możesz zaznaczyć, że jest wymagane do wysłania zgłoszenia dla: pole standardowe, pole wyboru i lista.
Możesz dodać najpopularniejsze typy plików, np. PDF, Word, obrazy – zależnie od potrzeb organizacji.
Zmiany nie zostaną wprowadzone. Zawsze należy kliknąć „Zapisz”, a następnie „zapisz zmiany pozycji” aby nowe pola były widoczne na formularzu.
Tak. Nowa stopka pojawi się tylko na dokumentach wygenerowanych po aktualizacji ustawienia.
Dotyczące kategorii
Czym są kategorie zgłoszeń w systemie Sygnanet?
Kategorie zgłoszeń to grupy naruszeń prawa lub inne obszary, które sygnalista musi obowiązkowo wybrać przy wypełnianiu formularza zgłoszeniowego. Kategorie umożliwiają automatyczne przypisanie konkretnej grupy zgłoszeń do konkretnego odbiorcy, który ma dostęp tylko do zgłoszeń z kategorii, która została mu przyporządkowana.
Dostęp do zakładki „Kategorie” mają Główny Odbiorca Zgłoszeń oraz Administrator.
Kliknij „dodaj”, wpisz nazwę kategorii, przypisz odbiorcę zgłoszeń i zaznacz opcję „kategoria widoczna na formularzu sygnalisty”. Następnie kliknij „zapisz”.
Zmiana nazwy kategorii aktualizuje ją we wszystkich zgłoszeniach – przyszłych, obecnych i archiwalnych.
Tak, ale tylko wtedy, gdy w systemie nie ma żadnych zgłoszeń przyporządkowanych do tej kategorii.
Nie. Po wyborze kategorii przez sygnalistę nie ma możliwości jej zmiany ani usunięcia w konkretnym zgłoszeniu.
Dezaktywacja kategorii sprawia, że nie jest ona już widoczna w formularzu zgłoszeniowym. Odbiorca zgłoszeń przypisany do tej kategorii zachowuje dostęp do zgłoszeń z tej kategorii, które już wpłynęły do systemu.
Dostęp przypisuje Główny Odbiorca Zgłoszeń lub Administrator, łącząc kategorię z konkretnym Odbiorcą Zgłoszeń. Można to zrobić w zakładce „Kategorie” lub „Użytkownicy” (jeśli kategorie zostały już dodane).
Nie. Odebranie dostępu działa tylko od momentu zmiany. Odbiorca nadal ma dostęp do starszych zgłoszeń z tej kategorii, jeśli już go posiadał.
Nie. Nowo przypisany Odbiorca Zgłoszeń ma dostęp tylko do zgłoszeń, które napłyną po jego przypisaniu.
Główny Odbiorca Zgłoszeń, Odbiorca Zgłoszeń przypisany do kategorii oraz Audytor (od momentu, gdy dodamy tych użytkowników do panelu).
Nie jest to obowiązkowe. Jeśli nie utworzysz żadnych kategorii, sygnalista będzie mógł przesyłać zgłoszenia bez wyboru kategorii.
Sygnaliści nie będą mogli już jej wybrać przy nowych zgłoszeniach, ale wszystkie wcześniejsze zgłoszenia powiązane z tą kategorią pozostaną widoczne w panelu odbiorcy.
Tak. Do jednej kategorii można przypisać jednego lub więcej Odbiorców Zgłoszeń.
Tak. Audytor ma wgląd do wszystkich zgłoszeń, niezależnie od przypisanej kategorii (od momentu dodania go do systemu).
Nie. Widoczność kategorii jest ustawiana dla wszystkich użytkowników formularza.
Nie. Nowy odbiorca ma dostęp tylko do zgłoszeń wpływających po przypisaniu go do kategorii. Dostęp do wcześniejszych zgłoszeń trzeba nadać ręcznie dla każdego zgłoszenia.
Możesz edytować przypisanie odbiorcy do kategorii, ale dostęp do wcześniej przesłanych zgłoszeń trzeba nadać/odebrać osobno dla każdego zgłoszenia na poziomie zgłoszeń.
Dotyczące ustawień konta (zębatka przy imieniu i nazwisku)
Czy ustawienia w „Zarządzaniu kontem” wpływają na cały panel?
Nie. Ustawienia w tej zakładce dotyczą tylko konkretnego użytkownika.
W „Zarządzaniu kontem” zaznacz opcję „Automatyczne wysyłanie domyślnej wiadomości przy pierwszym odszyfrowaniu zgłoszenia”. Potwierdzenie zostanie wysłane, jeśli jako pierwszy odszyfruje je użytkownik, który ma aktywną tę opcję.
Automatyczne potwierdzenie zostanie wysłane po pierwszym odszyfrowaniu zgłoszenia przez użytkownika, który aktywował tę funkcję.
Wtedy automatyczna wiadomość nie zostanie wysłana – odbiorca musi wysłać potwierdzenie ręcznie.
Tak. W zakładce „Zgłoszenia” > „Otwarte” możesz utworzyć własny szablon wiadomości i oznaczyć go jako wiadomość automatyczną (wzorce odpowiedzi).
Panel odbiorcy dostępny jest w językach: polskim (PL), angielskim (EN), niemieckim (DE) i francuskim (FR).
Czy zmiana języka w panelu wpływa na formularze zgłoszeniowe?
Nie. Formularze zgłoszeniowe mają własne ustawienia językowe i są tłumaczone oddzielnie (w tym formularze anonimowe tłumaczone automatycznie).
Historię operacji wykonanych na Twoim koncie możesz sprawdzić klikając odpowiednią opcję w „Zarządzaniu kontem”.
Tak. W każdej chwili możesz odznaczyć opcję „Automatyczne wysyłanie domyślnej wiadomości” w zakładce „Zarządzanie kontem”.
Tak, dla każdego nowego zgłoszenia, które pierwszy raz odszyfrujesz po włączeniu tej funkcji.
Nie. System umożliwia ustawienie jednego domyślnego wzorca wiadomości dla automatycznego potwierdzenia. Pozostałe wiadomości można wysyłać ręcznie.
Jeśli nie włączysz automatycznego potwierdzenia, będziesz musiał ręcznie wysyłać potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Tak. Historia rejestruje wszystkie działania wykonane w Twoim koncie – np. odszyfrowanie zgłoszenia, zmianę etykiety, wysyłkę wiadomości.
Dotyczące zmiany języka formularza
Ile wersji językowych posiada formularz Sygnanet?
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest w 14 językach: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, czeskim, hiszpańskim, węgierskim, włoskim, niderlandzkim, rumuńskim, rosyjskim, ukraińskim, słowackim i bułgarskim.
Tak. Jeżeli przyjmujesz zgłoszenia anonimowe, formularz tłumaczy się automatycznie po zmianie języka przez zgłaszającego.
Zgłaszający może zmienić język bezpośrednio na formularzu zgłoszeniowym w prawym górnym rogu.
Jeśli formularz zawiera pola opcjonalne/obowiązkowe lub kategorie, musisz je samodzielnie przetłumaczyć.
Przejdź do zakładki „Zarządzanie kontem” i wybierz preferowany język formularza spośród dostępnych 4 języków (PL, EN, DE, FR).
W zakładce „Zarządzanie kontem” wybierz język, na który będziesz tłumaczył formularz. Następnie przejdź do zakładki „Ustawienia”, kliknij „Edytuj” i wprowadź tłumaczenia dla poszczególnych pól formularza.
W zakładce „Zarządzanie kontem” wybierz język, na który będziesz tłumaczył kategorie. Następnie wejdź w zakładkę „Kategorie” i edytuj każdą kategorię, wpisując nazwę w wybranym języku.
Jeśli pola nie zostaną przetłumaczone a zgłaszający zmieni język formularza, zobaczy je w pierwotnej wersji językowej.
Nie. Możesz przetłumaczyć formularz tylko na te języki, które rzeczywiście chcesz udostępniać zgłaszającym.
W nowym języku kategoria będzie widoczna w wersji podstawowej (np. po polsku).
Nie. Panel odbiorcy zgłoszeń ma osobne ustawienia językowe (ustawiane w „Zarządzanie kontem”).
Tak. Możesz edytować tłumaczenia w dowolnym momencie.
Dotyczące procedowania zgłoszeń
Wejdź w zakładkę „Zgłoszenia” > „Nowe”, kliknij zgłoszenie i odszyfruj jego treść za pomocą hasła ustalonego przy rejestracji. Każdy użytkownik odszyfrowuje zgłoszenia swoim hasłem.
Tak, wszystkie zgłoszenia są zaszyfrowane i dopiero po podaniu swojego hasła masz wgląd w jego treść i możesz je procedować.
Możesz wysyłać i odbierać wiadomości w systemie, nawet jeśli zgłaszający nie podał danych kontaktowych. O każdej nowej wiadomości zgłaszający może otrzymać powiadomienie e-mail (o ile posiadasz jego adres mailowy i wpiszesz takie polecenie w trakcie wysyłania wiadomości).
Nie, tylko informacja, że ma zalogować się do skrzynki odbiorczej zgłaszającego.
Tak. Główny Odbiorca Zgłoszeń może w każdej chwili nadać lub odebrać dostęp innemu Głównemu Odbiorcy, Odbiorcy Zgłoszeń lub Audytorowi.
Etykieta pomaga oznaczyć zgłoszenie, np. przypisać je do kategorii lub nadać nazwę ułatwiającą wyszukiwanie. Etykieta jest jawna (widoczna bez odszyfrowania zgłoszenia) – nie wpisuj danych osobowych i informacji poufnych.
Możesz dodać notatkę prywatną (swoją, widoczną tylko dla Ciebie) lub publiczną (widoczną dla wszystkich użytkowników mających dostęp do zgłoszenia) korzystając z dostępnej funkcji po odszyfrowaniu zgłoszenia. Notatki nie są widoczne dla sygnalistów.
Kliknij odpowiednią ikonę w systemie (walizka), aby pobrać zaszyfrowany plik .zip. Hasło do odszyfrowania znajdziesz w historii zgłoszenia.
Użyj programu takiego jak WinRAR, 7-Zip, The Unarchiver (Mac) lub PeaZip. Wprowadź hasło, aby uzyskać dostęp do zawartości. Hasło znajdziesz w historii zgłoszenia.
Protokół końcowy to dokument podsumowujący procedowanie zgłoszenia. Możesz go wygenerować w systemie, a jego poszczególne elementy tworzą automatycznie rejestr zgłoszeń.
Po zakończeniu procedowania i formalnym zamknięciu sprawy możesz przenieść zgłoszenie do archiwum klikając odpowiedni przycisk przy zgłoszeniu.
Zostaną zablokowane niektóre opcje, takie jak edycja protokołu, zmiana statusu zgłoszenia, możliwość korespondowania z sygnalistą.
Tak, archiwizacja zgłoszeń nie blokuje funkcji udostępniania/zabierania dostępu innym użytkownikom systemu.
Po upływie 3 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym zgłoszenie zostało przyjęte. Usunięcie zgłoszenia jest możliwe tylko przez Głównego Odbiorcę Zgłoszeń.
Tak. Każde zgłoszenie posiada pełną historię wszystkich wykonanych czynności.
Nie, ale rekomendujemy szybką reakcję, aby dotrzymać ustawowych terminów na potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
Nie. Etykieta jest tylko widocznym opisem pomocnym do porządkowania zgłoszeń. Sama treść zgłoszenia pozostaje bez zmian.
Tak, dopóki zgłoszenie nie zostanie zakończone albo przeniesione do archiwum.
Nie. Status należy zmienić ręcznie poprzez funkcję „zamknij zgłoszenie”.
System pozwoli Ci zakończyć zgłoszenie, ale rekomendujemy uzupełnienie wymaganych pól, aby spełnić wymogi rejestru zgłoszeń wynikające z ustawy.
Po zakończeniu formalnego procedowania możesz dalej korespondować z sygnalistą. Możliwość ta zostaje zablokowana po dodaniu zgłoszenia do archiwum.
Nie. Tylko użytkownik, który ma dostęp do zgłoszenia i odpowiednie uprawnienia.
Tak, trzykrotnie. Pierwszy raz dwa tygodnie przed upłynięciem 90 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
Nie, system wysyła takie powiadomienia, ponieważ korespondencja pomiędzy Tobą a zgłaszającym jest poufna i nie wie, czy rzeczywiście taka informacja została przesłana. Jeśli otrzymałeś powiadomienie, a wysłałeś już informację zwrotną, zignoruj je.
Tak. Po upływie 3 lat od zakończenia roku, w którym przyjęto zgłoszenie, system wysyła automatyczne powiadomienie.
Tak, odbiorca zgłoszeń loguje się swoim hasłem do systemu i tym samym hasłem odszyfrowuje zgłoszenia.
Dotyczące wprowadzenia zgłoszenia do systemu otrzymanego z innego źródła
Tak. Możesz samodzielnie dodać zgłoszenie, np. zgłoszenie ustne lub otrzymane na skrzynkę e-mail, wykorzystując bezpieczny formularz zgłoszeniowy.
Wszystkie zgłoszenia – niezależnie od kanału – będą przechowywane w jednym miejscu, w bezpiecznej, szyfrowanej formie, i widoczne w elektronicznym rejestrze zgłoszeń.
Data otrzymania zgłoszenia może być inna niż data dodania do systemu – system wymaga jej, aby zachować zgodność z wymaganiami dotyczącymi prowadzenia rejestru zgłoszeń.
Tak. System tworzy automatyczną notatkę i zapisuje operację w historii zgłoszenia.
Możesz użyć etykiety, aby zaznaczyć źródło zgłoszenia (np. zgłoszenie ustne, zgłoszenie e-mailowe).
Tak. Możesz przekazać zgłaszającemu identyfikator i hasło wygenerowane przy dodawaniu zgłoszenia, aby komunikować się z nim w systemie w sposób bezpieczny i szyfrowany.
Tak. Aby poprawnie oznaczyć zgłoszenie pochodzące spoza systemu (np. zgłoszenie ustne lub mailowe), należy zmienić jego typ w protokole końcowym i oznaczyć właściwą datę przyjęcia.
Zgłoszenie zostanie potraktowane jak standardowe zgłoszenie online, co może zaburzyć raportowanie lub rejestr zgłoszeń.
Notatka tworzona jest automatycznie, możesz ją uzupełnić. Nie jest to obowiązkowe, ale zalecane – notatka pozwala precyzyjnie opisać źródło zgłoszenia.
Tak. Do każdego zgłoszenia (także dodanego ręcznie) możesz dołączać notatki i załączniki w systemie.
Tak. Ręcznie dodane zgłoszenia podlegają takim samym zasadom procedowania, korespondencji i rejestracji jak zgłoszenia przesyłane bezpośrednio przez sygnalistę.
Tak, jeśli przekażesz zgłaszającemu wygenerowane identyfikator i hasło, będziecie mogli bezpiecznie korespondować przez system.
Tak. Wszystkie zgłoszenia – niezależnie od sposobu dodania – są uwzględniane w raportach i rejestrach zgłoszeń.
Dotyczące raportów
W zakładce „Wszystkie/Raporty” widzisz wszystkie zgłoszenia, do których masz przydzielony dostęp.
Nie. Zakładka „Wszystkie/Raporty” jest niewidoczna dla administratora.
Wybierz interesujące Cię kryteria (np. przedział czasowy, kategoria, status, użytkownik, identyfikator zgłoszenia, etykieta) i kliknij czerwony przycisk (Pobierz).
Tak. Możesz wybrać dowolne kryteria i stworzyć raport obejmujący tylko interesujące Cię zgłoszenia.
Możesz filtrować po: przedziale czasowym, statusie zgłoszenia (np. zakończone, archiwalne), użytkowniku, kategorii, identyfikatorze zgłoszenia, etykiecie.
Tak. Zakładka „Wszystkie/Raporty” pełni również funkcję wyszukiwarki zgłoszeń.
Tak. Wyszukiwarka znajduje zgłoszenia także po słowach kluczowych użytych w etykietach.
Tak. Po znalezieniu zgłoszenia możesz kliknąć i przejść bezpośrednio do jego szczegółów.
Nie. Filtry należy ustawiać ponownie ręcznie.
Nie. Możesz pobrać dowolną liczbę zgłoszeń spełniających wybrane przez Ciebie kryteria.
Tak. Możesz filtrować zgłoszenia według użytkownika, który ma do nich dostęp.
Nie. Raporty są generowane jako standardowe pliki PDF.
Nie. Raporty zawierają metadane (np. status, kategorię, datę wpływu, użytkownika przypisanego), ale nie pokazują zaszyfrowanej treści zgłoszenia.
Raport odzwierciedla stan zgłoszeń w momencie jego pobrania. Jeśli status zmieni się później, nie będzie to automatycznie aktualizowane w pobranym pliku.
Dotyczące rejestru zgłoszeń
Nie. Zakładka „Rejestr zgłoszeń” jest niewidoczna dla administratora.
Widzisz tylko te zgłoszenia, do których masz przydzielony dostęp.
Rejestr wypełnia się automatycznie po uzupełnieniu odpowiednich pól w protokole końcowym zgłoszenia.
Nie. Wypełnianie rejestru odbywa się automatycznie na podstawie danych z protokołu końcowego.
Po odszyfrowaniu rejestru za pomocą swojego hasła możesz pobrać dokument w formacie PDF.
Nie. Możesz skorzystać z filtrów i pobrać rejestr tylko według wybranych kryteriów (np. dla konkretnego użytkownika).
Nie. Pamiętaj, że rejestr zawiera informacje poufne i dane osobowe, dlatego po pobraniu należy go odpowiednio zabezpieczyć.
Tak. Rejestr zgłoszeń w systemie Sygnanet został dostosowany do wymagań ustawy.
Tak. Jeśli zmienisz dane w protokole końcowym zgłoszenia, rejestr zgłoszeń zostanie automatycznie zaktualizowany.
Nie. Rejestr wypełnia się automatycznie na podstawie protokołu końcowego. Edytowanie odbywa się wyłącznie poprzez aktualizację zgłoszenia (protokołu końcowego).
Rejestr nie będzie pełny. W celu zgodności z przepisami rekomendowane jest wypełnienie wszystkich wymaganych pól w protokole końcowym.
Nie. Rejestr zgłoszeń obejmuje tylko zgłoszenia, które nie zostały usunięte.
Dotyczące wykazu zgłoszeń
Główny Odbiorca Zgłoszeń, Administrator oraz Audytor.
Tak. W zakładce „Wykaz zgłoszeń” zobaczysz wszystkie zgłoszenia przesłane do systemu, ale tylko do tych, do których masz dostęp, możesz przejść i je odszyfrować.
Identyfikatory zgłoszeń, datę przesłania zgłoszenia, status zgłoszenia (czy zakończone) oraz informacja o osobach mających dostęp do zgłoszenia.
Tak, jeśli masz odpowiednie uprawnienia do tego zgłoszenia.
Tak. W każdej chwili możesz pobrać wykaz zgłoszeń w formacie PDF, klikając czerwony przycisk.
Tak. Status „zakończone” oznacza formalne zakończenie procedowania zgłoszenia.
W podstawowym wykazie nie stosuje się filtrów, ale pełne filtrowanie dostępne jest w zakładkach „Wszystkie” lub „Rejestr zgłoszeń”.
Nie. W zakładce „Wykaz zgłoszeń” pobierasz pełny wykaz wszystkich zgłoszeń. Aby pobrać wybrany zakres, użyj funkcji raportowania lub rejestru zgłoszeń.
Nie. Każde zgłoszenie zachowuje swój pierwotny identyfikator (numer) przez cały cykl życia w systemie.
Nie. W zakładce „Wykaz zgłoszeń” pliki są dostępne tylko do pobrania w formacie PDF.
Dotyczące sprawozdań
Tylko Główny Odbiorca Zgłoszeń.
Sprawozdanie zawiera dane statystyczne wymagane przez ustawę o ochronie sygnalistów, w tym liczbę przyjętych zgłoszeń (bez SPAM) w roku rozliczeniowym, liczbę postępowań wyjaśniających podjętych w wybranym roku, liczbę postepowań wyjaśniających zakończona w wybranym roku, liczbę niepodjętych działań w wybranym roku, szacunkową szkodę majątkową w wybranym roku oraz kwoty odzyskane w wybranym roku.
Dane do sprawozdania są wypełniane automatycznie na podstawie informacji z protokołów końcowych zgłoszeń.
Odszyfruj sprawozdanie swoim hasłem. Wskaż rok kalendarzowy, za który chcesz pobrać sprawozdanie. Pobierz dokument PDF.
Upewnij się, że masz dostęp do wszystkich zgłoszeń przyjętych w danym roku kalendarzowym, aby sprawozdanie było kompletne.
Nie. Sprawozdanie należy pobrać ręcznie i przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich samodzielnie.
Jeśli protokół końcowy nie zostanie uzupełniony, sprawozdanie będzie niepełne.
Nie. Dane w sprawozdaniu są generowane automatycznie z systemu. Jeśli chcesz zmienić dane, musisz poprawić informacje w protokołach zgłoszeń i pobrać sprawozdanie ponownie.
Tak. Dla bezpieczeństwa danych system wymaga odszyfrowania sprawozdania hasłem przed każdym pobraniem.
Nie. Sprawozdanie zawsze dotyczy wszystkich zgłoszeń z wybranego roku kalendarzowego.
Nie. Sprawozdanie generowane jest oddzielnie dla każdego roku kalendarzowego.
Nie. Sprawozdanie do RPO zawiera wyłącznie dane statystyczne, a nie informacje umożliwiające identyfikację sygnalistów.
Dotyczące abonamentu
Masz do wyboru trzy opcje, w zależności od liczby użytkowników, którzy mają mieć dostęp do sytemu: Standard (2 użytkowników), Premium (4 użytkowników) i Enterprise (6 użytkowników). Każda opcja daje Ci dostęp do wszystkich funkcjonalności w systemie. Abonament jest aktywny przez 1 rok.
Tak, ta opcja jest dostępna dla klientów, którzy wykupili abonament Enterprise. Można wówczas wykupić dowolną liczbę użytkowników systemu.
Tak, możesz zwiększyć liczbę użytkowników przechodząc na inny abonament, ale nie możesz ich zmniejszyć.
Nie, abonament jest tylko zależny od liczny użytkowników, którzy mają mieć dostęp do panelu odbiorcy.
Możesz odezwać się do nas bezpośrednio pisząc na kontakt@sygnanet.pl lub wykupić abonament poprzez panel odbiorcy (zakładka Abonament).
Przelew tradycyjny lub system szybkich płatności online (Przelewy24).
Tak, po dokonaniu rejestracji możesz testować system przez 14 dni za darmo.
Dotyczące usług dodatkowych
Tak, oferujemy szkolenia z systemu dla naszych klientów.
Nie, szkolenie jest darmowe i odbywa się online.
Tak, m.in. wzór procedury wewnętrznej, szkolenie wideo dla pracowników i dostęp do platformy wdrożeniowej z instrukcjami i materiałami edukacyjnymi dla odbiorców zgłoszeń i pracowników firmy. Wszystko w cenie narzędzia.
Nie, ale współpracujemy z wieloma kancelariami, które oferują taka usługę.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 - Specfile.pl